1. Урок-гра "Речення" 4 клас
2. Урок-подорож з математики 3 клас.
Тема.
Узагальнення вивченого з теми «Речення».
Загальнорозвивальні
цілі: закріпити основні поняття про речення;
формувати вміння узагальнювати і систематизувати
знання з теми;
розвивати зв’язне мовлення, інтонаційну виразність;
покращувати розумові якості, мислення;
виховувати риси взаємодопомоги, бажання
співпрацювати.
формувати вміння узагальнювати і систематизувати
знання з теми;
розвивати зв’язне мовлення, інтонаційну виразність;
покращувати розумові якості, мислення;
виховувати риси взаємодопомоги, бажання
співпрацювати.
Обладнання:
таблиці, опорні слова з теми.
Зміст
уроку
11.
Організація
класу.
Продзвенів і стих дзвінок.
Починається урок.
Всі за парти тихо всілись
І на мене подивились.
Починається урок.
Всі за парти тихо всілись
І на мене подивились.
22.
Повідомлення
теми і завдань уроку.
― Сьогодні на уроці нам треба гарно
попрацювати, щоб камінчики зібрати і замок з теми «Речення» своїми знаннями
збудувати!
33.
Узагальнення
і систематизація знань.
Перший
камінь — це значення речення.
1) Пригадайте.
Речення виражає …
2) Закріпіть.
1
група
Поділіть
текст на речення. Укінці кожного речення поставте необхідний розділовий знак.
Ось під кущем заховався втомлений зайчисько
чому він притих за ним полює хитра лисиця сиди, зайчику, тихо.
Скільки речень у
тексті? Правильну відповідь обведіть:
3 4 5
2
група
Поділіть вірш на речення. У кінці кожного
речення поставте необхідний розділовий знак.
Що за
гамір, що за гра
Ліпить бабу дітвора
Біла в неї голова,
Бо ця баба снігова
Ліпить бабу дітвора
Біла в неї голова,
Бо ця баба снігова
Скільки речень у
тексті? Правильну відповідь обведіть:
2 3 4
3) Висновок!
Речення виражає…(закінчену думку).
У
кінці речення ставимо… (необхідний
розділовий знак).
― Ми отримали перший камінь – це закінчена
думка речення.
Другий камінь – види речень.
1)
Пригадайте. За метою висловлювання
речення бувають…
2)
Закріпіть.
1 група
Знайдіть
і підкресліть у вірші питальне речення.
Тихесенько
вечір на землю спадає.
І
сонце сідає в тихесенький гай.
Ой,
сонечко ясне, невже ти втомилось,
Чи
ти розгнівилось? Іще не лягай!
―
Яке питальне речення ви підкреслили? Вкажіть вид за інтонацією.
2 група
Знайдіть
і підкресліть у вірші спонукальне речення.
― Яке спонукальне речення ви підкреслили? Вкажіть
вид за інтонацією.
3)Висновок.
За метою висловлювання речення є … .
А за інтонацією … .
За метою висловлювання речення є … .
А за інтонацією … .
― І
другий камінь поклали – це види речень.
Третій камінь – члени речення.
1) Пригадайте. Основою речення є … .
2) Закріпіть.
1 група
Підкресліть головні і другорядні члени речення.
У небі погасла остання зіронька.
На узліссі панує тиша.
2 група
Третій камінь – члени речення.
1) Пригадайте. Основою речення є … .
2) Закріпіть.
1 група
Підкресліть головні і другорядні члени речення.
У небі погасла остання зіронька.
На узліссі панує тиша.
2 група
Підкресліть
головні і другорядні члени речення.
За хмари сховалося сонце.
Пливе туман сріблястий в лузі.
3) Висновок.
Головні члени речення – це … .
― Своєю працею здобули третій камінь – це члени речення.
За хмари сховалося сонце.
Пливе туман сріблястий в лузі.
3) Висновок.
Головні члени речення – це … .
― Своєю працею здобули третій камінь – це члени речення.
Четвертий
камінь – зв’язок слів у реченні.
1) Пригадайте. За допомогою чого встановлюємо зв’язок слів у реченні?
2) Закріпіть.
1 група
Встановіть логіко-граматичні зв’язки між членами речення за допомогою питань.
Велику радість приносить нам книжка.
(Що?) ______________________;
________________________ (що робить?) ________________________;
1) Пригадайте. За допомогою чого встановлюємо зв’язок слів у реченні?
2) Закріпіть.
1 група
Встановіть логіко-граматичні зв’язки між членами речення за допомогою питань.
Велику радість приносить нам книжка.
(Що?) ______________________;
________________________ (що робить?) ________________________;
___________________________
(кому?) ______________;
___________________________ (що?) _______________________;
_________________________ (яку?) ______________________ .
2 група
Встановіть логіко-граматичні зв’язки між членами речення за допомогою питань.
Лежить на вишитій скатертині рум’яна хлібина.
(Що?) _________________________;
________________________ (що робить?) ______________________;
________________________ (яка?) ________________________;
_______________________ (на чому?) _____________________________;
____________________________(якій?) ___________________________.
3) Висновок.
Зв’язок слів встановлюємо … .
― Ось і четвертий камінь здобули.
П’ятий камінь – складання речень за схемами.
1) Пригадайте. Що ви знаєте про однорідні члени речення?
2) Закріпіть.
1 група
Складіть і запишіть речення, яке відповідає схемі:
_____________ _____________ і ________________ … .
2 група
Складіть і запишіть речення, яке відповідає схемі:
… _____________ _____________ і ________________ … .
― Тепер п’ятий камінь кладемо.
3) Висновок.
― То що ми отримали в кінці вивченої теми? (Знання)
І наш шостий камінь – це знання.
4) Оцінювання.
За найбільшу кількість камінчиків учні отримують оцінки.
4. Домашнє завдання.
Скласти 2 речення з однорідними членами.
5. Прощання.
Збіг наш урок, як коротка мить.
Дуже швидко в роботі час біжить.
І попрацювали ми не марно,
Бо багато знань отримали – це гарно!
___________________________ (що?) _______________________;
_________________________ (яку?) ______________________ .
2 група
Встановіть логіко-граматичні зв’язки між членами речення за допомогою питань.
Лежить на вишитій скатертині рум’яна хлібина.
(Що?) _________________________;
________________________ (що робить?) ______________________;
________________________ (яка?) ________________________;
_______________________ (на чому?) _____________________________;
____________________________(якій?) ___________________________.
3) Висновок.
Зв’язок слів встановлюємо … .
― Ось і четвертий камінь здобули.
П’ятий камінь – складання речень за схемами.
1) Пригадайте. Що ви знаєте про однорідні члени речення?
2) Закріпіть.
1 група
Складіть і запишіть речення, яке відповідає схемі:
_____________ _____________ і ________________ … .
2 група
Складіть і запишіть речення, яке відповідає схемі:
… _____________ _____________ і ________________ … .
― Тепер п’ятий камінь кладемо.
3) Висновок.
― То що ми отримали в кінці вивченої теми? (Знання)
І наш шостий камінь – це знання.
4) Оцінювання.
За найбільшу кількість камінчиків учні отримують оцінки.
4. Домашнє завдання.
Скласти 2 речення з однорідними членами.
5. Прощання.
Збіг наш урок, як коротка мить.
Дуже швидко в роботі час біжить.
І попрацювали ми не марно,
Бо багато знань отримали – це гарно!
2. Урок-подорож з математики 3 клас.
Тема. Письмове додавання і
віднімання двоцифрових і трицифрових чисел (з переходом через розряд). Прості та складені задачі на
визначення тривалості події, часу початку і часу закінчення події.
Загальнопізнавальні
цілі. Удосконалювати вміння додавати і віднімати двоцифрові та трицифрові числа
з переходом через розряд. Закріпити знання нумерації багатоцифрових чисел.
Продовжити роботу над розв’язуванням різних задач на визначення тривалості
події, часу початку і часу закінчення події. Розвивати пізнавальний інтерес
учнів, логічне мислення. Виховувати дружелюбність.
Обладнання. Зображення героїв
мультфільмів: П’ятачок, Чебурашка, Вінні-Пух, Крокодил Гена, Ослик
Іа, Шапокляк, Лікар Айболить, кольорові кульки з числами; запис пісеньки
Крокодила Гени (про день народження).
Зміст уроку
1.
Ігровий момент.
—
Сьогодні ми побуваємо у чарівній країні Мультляндїї.
— Назвіть героїв, які,
на вашу думку, можуть жити у цій чарівній країні. (Вінні-Пух, П’ятачок, Крокодил Гена,
Чебурашка, Шапокляк, Лікар Айболить.
—
Ми запрошуємо цих героїв здійснити разом із нами цікаву
подорож.
2.
Повідомлення завдань уроку.
— Під час подорожі вам
стануть у нагоді математичні знання, адже побудемо читати і записувати
трицифрові числа, письмово додавати і віднімати, розв’язувати задачі, долати перешкоди, що
виникатимуть на нашому шляху.
3.
Розташування чисел у
порядку зростання.
— З Вінні-Пухом сталася
неприємна пригода. Ви знаєте, що він дуже полюбляє літати на повітряних
кульках. Ось і сьогодні, збираючись у подорож надув кульки, а розбишака-вітер
їх розвіяв.
— Зберіть кульки,
розташувавши числа у порядку зростання. Запишіть у зошити. 205, 461, 800, 119, 390, 257,
199.
— А тепер обміняйтеся
зошитами і перевірте, чи правильно виконане завдання.
Відповідь: 119, 199, 205, 257,
390, 461, 800.
4.
Математичний диктант. (Звучить пісенька Крокодила Гени.)
— Нещодавно Крокодил Гена
влаштувався на роботу у зоопарк і всім іменинникам співає пісню про день
народження. Я вам розповім, як проходять його робочі дні. Ваше завдання —
почути в моїй розповіді числа і записати їх в зошити.
За місяць Гена проспівав пісню 125
разів. Йому подякували за це 250 разів. Гена дуже кмітливий і порахував, скільки
відвідувачів було у зоопарку впродовж місяця.
Дітей — 974.
Матусь — 682.
Татусів — 435.
Бабусь — 231.
Дідусів — 110.
— Перевірте, чи
правильно ви почули і записали числа. ( 125, 250, 974, 682, 435, 231, 110.)
5. Усний рахунок. № 466 (с. 75).
Розв’яжіть чарівний ланцюжок і
дізнаєтеся, скільки важить Чебурашка (у кілограмах).
6.
Узагальнення знань.
Завдання 1. №467 (с. 76.)
П’ятачок запізнюється у подорож із
нами, бо не може виконати обчислення. Допоможіть йому, обчисліть з
коментуванням.
Завдання 2. №468.
Шапокляк
захопила у полон П’ятачка та Чебурашку і переплутала усі дії у виразах.
Допоможіть визволити наших героїв. Поставте правильно знаки дій.
456
+ 158 + 97 = 711
682 − 127 – 368 =187
204
− 89 + 195 = 310
160 + 97 − 130 = 127
Завдання
3. Задача.
Ослик
Іа, йдучи на зустріч із друзями, вийшов з дому о 10 год 15 хв і прийшов до
П’ятачка об 11 год 20 хв. Скільки часу був у дорозі ослик Іа?
(Щоб знайти тривалість події, потрібно від
часу її закінчення відняти час її початку.
11
год 20 хв – 10 год 15 хв = 1 год 5 хв
Відповідь: ослик Іа був у дорозі 1 год
15 хв.)
Завдання
4. Задача.
Друзі
вирішили переглянути новий мультфільм. Сеанс у кінотеатрі розпочався о 16 год
20 хв і тривав 1 год 10 хв. О котрій годині закінчився сеанс?
(Щоб знайти закінчення події, потрібно до
часу її початку додати час тривалості події.
16
год 20 хв + 1 год 10 хв =17 год 30 хв
Відповідь: сеанс закінчився о 17 год 30
хв.)
Завдання
5. Задача.
У
далекій Африці лікар Айболить надає допомогу хворим звірятам, але йому потрібні
помічники. Він покликав на допомогу наших героїв. Але перед далекою дорогою їм
треба відпочити. І ми відпочинемо разом
з ними.
Фізкультхвилинка.
Руки
за голову ставимо сміло
И
повертаємось вправо і вліво.
Зробимо
чітко, діти, цю вправо
Двічі
наліво, двічі направо –
Будемо
мати гарну поставу.
Із Мультляндії друзі полетіли в
Африку і прибули туди о 19 год 20 хв. О котрій годині вилетів літак, якщо політ
тривав 6 год і 10 хв?
(Щоб знайти час початку події, потрібно від
часу її закінчення відняти час її тривалості.
19
год 20 хв – 6 год 10 хв = 13 год 10 хв
Відповідь: із Мультляндії літак вилетів
о 13 год 10 хв.)
7 . Підсумок уроку.
−
Ви
справилися із завданням. Отже, всі хворі звірята обов’язково видужають.
8. Домашнє завдання.
Мешканці
Мультляндії успішно повернулися з Африки додому. Ви теж, повернувшись зі школи додому, виконаєте такі
завдання:
с. 76 рівняння 474 і завдання 475.
Для його виконання скористайтеся календарем.
Комментариев нет:
Отправить комментарий